Об институте Аналитика Мониторинги Блоги
   
16.05.2005, 18:00


Сто днів Уряду


Підсумки перших 100 днів діяльності Кабінету Міністрів прем'єр Тимошенко підіб'є в понеділок, об 11-тій годині 16 травня. Однак, вже цього тижня окремі міністри почали звітували перед засобами масової інформації про роботу ввірених їм відомств. МЦК вирішив простежити, як міністри оцінюють власну роботу та запитати експертів, які позитиви і негативи вони бачать у діях нової влади.

Кінах вважає основними результатами 100 днів роботи Кабміну збереження економічної стабільності й підвищення рівня життя громадян

Перший віце-прем'єр-міністр Анатолій Кінах вважає основними результатами перших 100 днів роботи нового Кабінету Міністрів збереження макроекономічної й фінансової стабільності в країні, початок суворої боротьби з контрабандою й корупцією, а також підвищення рівня життя громадян. Він зазначив, що в результаті ефективного комплексу заходів протидії контрабанді й корупції надходження в бюджет від митних зборів збільшилися більше ніж на 50%. Водночас Кінах висловив стурбованість з приводу зниження темпів зростання ВВП й обсягів виробництва. "Сьогодні вкрай важливо на фоні високих соціальних зобов'язань не допустити зниження темпів розвитку економіки, скорочення робочих місць", - сказав він. Для цього, на його думку, потрібно створювати умови для розвитку й підтримки малого й середнього бізнесу, створювати на державному рівні комплексні стимули для розвитку високотехнічних галузей економіки, таких як судно- і авіабудування, бронетехніка.

Крім того, на думку першого віце-прем'єра, необхідно проводити більш збалансовану валютно-курсову політику, тому що різке зміцнення гривні у квітні погіршило конкурентноздатність українського експорту, особливо в машинобудівному й гірничо-металургійному комплексах.

 

 

Терьохін: "Бюджет. Все інше незрівнянне"

Міністр економіки України Сергій Терьохін вважає найбільшим досягненням перших 100 днів своєї роботи в уряді прийняття збалансованого бюджету. Про це він заявив у розмові з кореспондентом УНІАН 12 травня. "Бюджет. Все інше незрівнянне", - сказав міністр. Він додав: "Ви знаєте, 100 днів - це дуже умовна дата. Було б правильніше говорити: хлопці, найбільший успіх 100 днів будь-якого уряду те, що за ці 100 днів не встигли напороти дурниць".

 

Коментарі:

Ярослав Жаліло, президент Центру антикризових досліджень

Про Терьохіна

Я.Ж.: На жаль, поки що ми не можемо побачити тих директив, за якими міністерство збирається працювати і вже працює. Тут є ряд запитань стосовно того, що мало б зробити міністерство економіки і того, чого воно поки що не зробило. Перш за все мова йде про наявність певної стратегії економічного розвитку, якої у міністерства наразі немає.

Про Пинзеника

Я.Ж.: Щодо Міністерства фінансів, то я вважаю, що в рамках своєї професіональної заданості (а ця професіональна заданість полягає в тому, щоб забезпечити насамперед виконання прийнятого бюджету), то Міністерство фінансів показало себе у цьому достатньо ефективно. Інше питання, як це відбивається на загальній макроекономічній ситуації, але власне кажучи, це вже не до міністра фінансів. Тобто міністр фінансів України на даному етапі свої функціональні обов'язки виконує достатньо добре.

 

Володимир Сіденко, головний науковий співробітник Інституту економічного прогнозування НАН України

МЦК: Як Ви оцінюєте діяльність міністра економіки Терьохіна та міністра фінансів Пинзеника?

В.С.: Моя оцінка поки що дуже суперечлива. Я б сказав, що на трійку з плюсом.

МЦК: Обох?

В.С.: Так, обох.

МЦК: Чому? Які у Вас зауваження до виконання своїх обов'язків цими міністрами?

В.С.: Стосовно Пинзеника, то це - недостатнє обґрунтування доходної частини бюджету. Є дуже сумнівні позиції у цьому питанні. Це перше. І ще відсутність поки що чіткої позиції стосовно комплексного податкового реформування, тому що поки що йде часткове латання дірок. А стосовно Терьохіна, то я б сказав, що не видно поки що пріоритетів структурної політики, і того інструментарію, яким чином він буде досягатися. Тобто є певна надія на неоліберальні підходи, яка не є виправдана.

 

Гриценко: ”Результати роботи Міністерства оборони України протягом перших ста днів діяльності нинішнього уряду я б оцінив на 4,5. Але не за дванадцятибальною шкалою...”

Міністр оборони України Анатолій Гриценко вважає, що 100 днів - незначний для визначення результатів діяльності рубіж. Однак, за його словами, уже є важливі досягнення, а про чимало розпочатих масштабних справ можна буде звітувати наприкінці року. За словами міністра, вдалося реалізувати окремі положення передвиборної програми президента Віктора Ющенка, а в інших - досягнути відчутного зрушення. Зокрема, виконано два етапи виведення українського миротворчого контингенту з Іраку, який скоротився на 700 чоловік. Скорочено термін проходження строкової служби до 12 місяців (у військово-Морських Силах - 18), а тих, хто має вищу освіту - до 9 місяців. В рамках реформування Збройних Сил відбулося скорочення їх чисельності з початку року на 6 тисяч осіб. В рамках вирішення соціальних питань збільшено розмір грошового забезпечення усіх категорій військовослужбовців та заробітну платню цивільним працівникам Збройних Сил. Активно почало вирішуватися найгостріше житлове питання. Міністр повідомив, що протягом 100 днів були напрацьовані нестандартні, рішучі підходи, які дозволять цього року отримати квартир як мінімум у тричі більше, ніж у попередні. З початку року вже надано 732 квартири та спрямовано на житло близько 100 мільйонів гривень. Це все дозволить закрити квартирну чергу в Збройних Силах протягом найближчих 3-4 років, вважає Гриценко. Також Гриценко повідомив, що досягнуто розуміння з міжнародними партнерами відносно пріоритетів України. Міністр поінформував, що завдяки взаємодії з Міністерством фінансів, цьогорічний бюджет Збройних Сил фінансується вчасно, у повному обсязі, а за деякими показниками навіть більше. ”Разом з цим, на тлі існуючих досягнень, ми є максимально відкритими для суспільства та не приховуємо наявних недоліків чи проблем”, - сказав він. На запитання журналістів, яку б оцінку керівник оборонного відомства виставив за 100 днів діяльності собі та своїм підлеглим, Гриценко відповів, що - 4,5. ”Але не за 12-бальною шкалою”, - уточнив.

 

Луценко: "І можу гарантувати, що на сьогодні у МВС немає іншого політика, який би ним керував, крім президента, і немає іншої партії, крім закону"

Міністр внутрішніх справ Юрій Луценко позитивно оцінює процес деполітизації й декриміналізації МВС у перші сто днів роботи нового керівництва. Про це він заявив, виступаючи на розширеній колегії МВС за результатами роботи відомства за перші сто днів роботи нового керівництва 11 травня. У своєму виступі Луценко нагадав, що, призначаючи нове керівництво, президент Віктор Ющенко поставив перед ним 2 основні завдання - деполітизувати і декриміналізувати відомство. "І можу гарантувати, що на сьогодні у МВС немає іншого політика, який би ним керував, крім президента, і немає іншої партії, крім закону", - сказав Луценко. Міністр відзначив, що для декриміналізації МВС було звільнено все колишнє керівництво міністерства, а також 127 начальників обласних управлінь МВС й їхніх заступників. Водночас Луценко сказав: „З усією відповідальністю сьогодні заявляю, що я жодного разу не дав наказу перевірити конкретну особу, бізнес-структуру або регіон”. І додав: "Якщо хтось називає ці дії політичним переслідуванням, ми називаємо це поверненням законності на українську землю".

Він зазначив, що пріоритетними на 2005 у міліції будуть такі 5 напрямків роботи: повний контроль над оборотом спирту в країні, подолання незаконного використання природних ресурсів, контроль за порядком реєстрації автомобілів, продовження боротьби зі злочинністю у сфері виборчих прав, реформування міліції громадського порядку.

 

Коментар:

Микола Сингуровский , провідний експерт Центру ім. Разумкова

МЦК : - Як ви оцінюєте діяльність силових міністерств?

М.С .: Если оценить деятельность отдельных министерств, то где-то на 3,5 - 4 - общая оценка. Министерство обороны даже в лучшую сторону можно оценить. А вот если сферу безопасности вообще, то - ниже тройки.

Что касается правоохранительных органов, раскрыто 19262 преступления, раскрыто 149 криминальных дел, привлечен к ответственности 171 человек из руководящего состава. То есть, это значительные успехи за 100 дней, которые не всегда бывают даже за десятилетия. В этом отношении, скажем так, положительно оцениваю. А вот с точки зрения сектора безопасности, скорее всего, общее состояние отрицательное. Потому что низкое взаимодействие, низкая связь с общеполитическим курсом. В чем это выражается? В том, что нет согласования плановых программ по отдельным ведомствам с общей государственной политикой. То есть, они мало встраиваются в стратегию социально-экономического развития Украины. Многие планы, которые разрабатываются в отдельных министерствах, будут финансово неподдержанными. На это, может быть, сейчас нужно и меньше внимания обращать, потому что, я думаю, после парламентских выборов 2006 года их будут пересматривать.

МЦК : Недавно один із експертів назвав роботу міністра внутрішніх справ Луценка непрофесійною. Що ви думаєте з цього приводу?

М.С .: Вот эта некоторая бесшабашность такая в деятельности вызывает опасение. Но он достаточно быстро адаптируется в этой обстановке, учится. То есть, вот это, наверное, плюс. Что новый руководитель не только что-то делает, но и учится на своих же ошибках. Я бы полностью отрицательно его действия не оценивал.

Нужно учитывать такой еще факт. Кадровый состав любого министерства они унаследовали от бывшего режима. Этот состав работал по-старому, по старым политическим, административным правилам. На ходу все это перестроить невозможно. Они проводили операцию «на бегущем пациенте». Это задача не просто сложная, а архисложная. Добиваться таких результатов в таких условиях, скорее всего, говорит о том, что они могут решать задачи, которые перед ними поставлены.

МЦК : Які, на вашу думку, стоять зараз основні завдання перед цими міністерствами?

М.С .: Что касается МО - это доказать, что ранее намечены планы по сокращению Вооруженных сил, по профессионализации ВС, по социальной защите военнослужащих остаются в силе и будут реализовываться даже при условиях бюджетных ограничений. Вторая задача - продолжать взятый курс по миротворческой деятельности. И обеспечить достаточную эффективность хозяйственной деятельности. (193 предприятия, военные городки - МЦК).

Перед МВД - главная задача - провести внутреннюю реструктуризацию, добиться нормальной внутренней политики, за счет этого повысить престиж милиционера. И довести до конца те криминальные дела, которые начаты, и которые достались им в наследство, в том числе и по Гонгадзе, по Александрову. То есть, показать именно выход. Все ждут конкретных уже судебных решений. Кстати говоря, одним из положительных моментов я бы оценил ликвидацию государственной администрации судебной, которая раньше занималась финансированием судебной системы. Это был сделан весомый шаг в обеспечении независимости суда.

Перед СБУ - трудно их разъеденить. Потому что выбрано направление реорганизации разведсообщества и формирование Национального бюро расследования. Это задача общая и МВД, и ГПУ, и СБУ. Вот как они с этим справятся? Потому, что это такая специфическая сфера - борьба с коррупцией в высших эшелонах власти, которая потребует передачи каких-то функций всех этих ведомств.

 

Тарасюк: „Я б поставив міністерству „чотири" за п'ятибальною шкалою"

Міністр закордонних справ України Тарасюк оцінює діяльність свого міністерства на „четвірку". „Я б поставив міністерству „чотири" за п'ятибальною шкалою", - зазначив він на прес-конференції присвяченій 100 дням діяльності нового складу зовнішньополітичного відомства. Головною ознакою першого етапу діяльності нового складу МЗС він назвав „самостійність в ухваленні рішень”. „Міністерство працює без зайвої опіки. Ми не чекаємо, що нам дозволять робити те чи інше”, - зауважив він. За словами Тарасюка, головна увага міністерства в перші сто днів була прикута до захисту прав українців, що перебувають за кордоном. Крім цього, міністр відзначив високу зовнішньополітичну активність президента. За його даними, за 100 днів нового правління здійснено більше контактів на вищому рівні, ніж за цілий минулий рік, коли державою керував президент Кучма.

Коментар:

Валерій Чалий , директор міжнародних програм Центру ім. Разумкова:

Я вважаю, що Міністерство закордонних справ - це мабуть найбільш професійне з усіх міністерств нової влади. Це перша установка. По-друге, повернення міністра Тарасюка дозволило виправити ті, скажімо, негативні явища, які нарощувались в роботі цього міністерства при попередньому міністрі. По-третє, значно був оптимізований західний вектор роботи міністерства і політика міністерства стала набагато більш професійна по багатьох компонентах. І головне, якщо побачити реакцію заходу, то в останні місяці вона докорінним чином змінилась по відношенню до України і в цьому чимала заслуга Міністерства закордонних справ. І, нарешті, останнє, що хотів би сказати, що Міністерство закордонних справ перший раз мабуть за останні декілька років почало давати адекватну відповідь на деякі, скажімо, такі провокаційні заяви і висловлювання, які ми чули з боку Росії. Дуже приємно, що відповідь Міністерства закордонних справ і у випадку Росії, до речі, і у випадку Білорусі була адекватною і повністю відповідала вимогам, які необхідні були на той момент для захисту національних інтересів України.

Є проблеми, пов'язані в необхідності зміни кадрового складу. Не секрет, що при попередній адміністрації ці кадрові призначення робились не Міністерством закордонних справ, а адміністрацію президента України. Починаючи з посади радника і вище всі кандидати на посади призначались адміністрацією президента. Внаслідок того на високі ключові пости в певних випадках ієрархії дипломатів в Міністерство закордонних справ потрапили люди випадкові, які ні своїми професійними, ні своїми моральними ознаками чи характеристиками не мали і не можуть, не мають права представляти інтереси України. Я не хотів би називати прізвищ, але таких прикладів дуже і дуже багато було за останні роки. Ця тенденція вже почала докорінним чином виправлятись. І це не так просто підібрати, знайти людей на багатьох щаблях ієрархій і дипломатичних представництв зокрема. Вже багато зроблено, але це тільки початок процесу. По-друге, багато ще треба зробити в Україні. Зокрема, потребує реформи цілий ряд установ, які працюють при Міністерстві закордонних справ. Насамперед, це дипломатична академія, яка має бути реформована якимось чином, щоб бути національною елітою для дипломатичних кадрів України, а не підготовки, скажімо так, „квиткових” людей, які по дзвониках впровадяться чи поставляються до дипломатичного апарату України. Потім, досить серйозна робота має бути проведена для підсилення інформаційно-аналітичних можливостей Міністерства закордонних справ і, можливо, варто подумати над тим, щоб Міністерство закордонних справ мало свій інформаційно-аналітичний центр на рівні інституту серйозного, який міг би готувати розвідки та довідки і загалом продукцію для міністерств. Такого сьогодні нема. Оце основні завдання. Ну, і до речі, можна згадати, що і досі не вирішене питання про розподіл, скажімо так, дипломатичної власності чи просто власності СРСР закордоном. Оскільки Україні належить чимала частина приміщень та матеріальних цінностей колишнього Радянського Союзу, вони і досі повною мірою не повернуті в Україну. Це теж питання, яке потребує вирішення.

 

 

Червоненко: „Я переконаний, що ми робили все правильно. Головне - ми знаємо, що робити завтра”

 

Перші 100 днів своєї роботи Міністерство транспорту та зв'язку витратило на інвентаризацію, оцінку отриманої від минулої влади спадщини та розроблення концепції випереджаючого розвитку інфраструктури в Україні. Про це 12 травня на прес-конференції повідомив міністр транспорту та зв'язку Євген Червоненко. За його словами, „Майбах” та ремонт будівлі міністерства є лише вершиною айсбергу, створеного його попередниками. Основними здобутками перших ста днів роботи Червоненко назвав факт збільшення доходів держпідприємств на 8%, ліквідацію збиткової діяльності на підприємствах зв'язку. На 40% у порівнянні з минулим роком скорочені операційні витрати. Також, за словами міністра, на 57% вдалося збільшити прибуток Укрзалізниці за перший квартал цього року у порівнянні з цим же періодом минулого року. Збільшилася й кількість пасажиро- та вантажних перевезень.

Незважаючи на той саботаж, який чинять, міністр зазначив, що з великими надією та впевненістю дивиться у майбутнє. Він переконаний, що його команда все робила правильно. „Головне, ми знаємо, що робити завтра”. Червоненко підкреслив, що його команда вперше запровадила діалог. „Я проти виламування рук. Я за розмову з олівцем та папером.” - сказав він.

Також міністр назвав 5 пріоритетів діяльності міністерства на 2005 рік. Це нарощування транзитного потенціалу України, детінізація економіки транспорту та зв'язку, збільшення надходжень до держбюджету, виконання заходів щодо євроінтеграції України і розв'язання соціальних проблем.

 

Коментар:

Володимир Фесенко , голова правління центру ПЕНТА:

Стосовно Міністерства транспорту і зв'язку. Я думаю, що зараз ще важко коментувати діяльність або результат абсолютної більшості міністерств тому, що поки що можна оцінювати ті рішення, які приймались керівниками цих міністерств, кадрову політику цих міністерств. І тільки через деякий час можна буде оцінювати, якими будуть результати. Стосовно цього міністерства ситуація виглядає зараз так, що поки що пан Червоненко більше розгрібає завали, які залишились йому від попередника. Всі вважали Кірпу сильним керівником, і це, безумовно, так було. Інша річ, що він був тісно задіяний в подіях передвиборчої кампанії. І якщо, як зараз з'ясувалось зі слів пана Червоненка, фактично за рахунок міністерства транспорту фінансувалась виборча кампанія Януковича. І от тому, я думаю, що поки що цей період можна оцінити як перехідний. Фактично, можливо, більшу частину цих завалів пан Червоненко вже розібрав, але він поки що не створив нової ефективної структури. В усякому разі цього ми не бачимо. Якою буде стратегія цього міністерства також поки що важко сказати. Тому що при Кирпі це міністерство стало таким державним монстром і за своєю величезною структурою, і за обсягом коштів, якими воно розпоряджалось. Як буде зараз? Поки що очевидним є те, що Червоненко хоче зберегти саме такого монстра. Він категорично проти того, щоб міністерство було поділено, щоб зв'язок був окремою структурою. Тобто він хоче залишити під собою цього державного економічного монстра. Друга обставина, на яку слід звернути увагу, це те, що фактично Червоненко зараз більше підпорядковує своє міністерство і свою діяльність безпосередньо Ющенку ніж керівнику уряду. І це теж потенційний конфлікт, який вже зараз закладений, і поки що не відомо як ця конфліктна ситуація буде розв'язуватись надалі. Тому що так чи інакше оці конфліктні лінії, які вже виникають у відносинах між міністерством та керівництвом уряду, можуть мати негативні наслідки, наприклад, вже на початку або напередодні виборчої кампанії. Стосовно керівників, заступників Червоненка, вони в принципі люди достатньо відомі. Більша частина з них є діловими особистостями. І тут можна простежити, з одного боку, спробу брати людей, які, в принципі, є членами власної команди Червоненка. Наприклад, Афтаназів. З іншого боку, до команди прийшли люди, які вже працювали на високих державних посадах, люди досвідчені. І тут Червоненко намагається опиратись на тих, хто вже має достатній авторитет і достатній досвід. Так що, в принципі, поки що діяльність міністерства транспорту можна оцінити як боротьбу з наслідками попереднього політичного режиму та попереднього керівництва міністерства. Нова структура, нова стратегія діяльності міністерства, вона поки що тільки створюється.

Гуманітарна сфера діяльності уряду

Експерт:

Юлія Тищенко , експерт Українського незалежного центру політичних досліджень:

Якось виступаючи на слуханнях з питань культури, були такі парламентські слухання, Микола Томенко зазначив, що фактично української культури немає як такої. Ну, така фраза прозвучала. За великим рахунком, це так. Але, як на мене, поки що, можливо, це пройшов недостатній час - цих 100 днів, але якоїсь цілісної гуманітарної політики у нас фактично не вимальовується в державі. Тобто що ми чуємо в контексті гуманітарної політики? Це Євробачення, як один з пріоритетів діяльності в гуманітарній сфері, це створення громадського телебачення, хоча також є різні погляди, різні концепції, якогось єдиного знаменника не існує. Але такі ось комплексні питання як книговидання, як підтримка взагалі української мови, українських шкіл, в тих регіонах, де вони потерпають фактично, таких пропозицій з боку уряду поки що не прозвучало. Щодо питань, пов'язаних з національними меншинами, також невизначеним залишається статус Державного комітету з питань національних міграцій. Він не ліквідований. Але яким чином далі все це буде функціонувати, і будуть реалізовуватись відповідні програми, які мають державне фінансування, також не повністю зрозуміло. Потім, мені здається, і про це дуже багато говорилось, що одна з так би мовити загальних вад гуманітарної української політики - і особливо це проблеми активізувались в період президентської компанії - це є такий культурний диспаритет між регіонами, це наявність різноманітних внутрішньо регіональних міфів, міжрегіональних міфів. Я поки що не бачу якихось кроків нашого уряду в цій частині гуманітарної політики, які б допомагали цим стереотипам. Я розумію, що це довгий час нівелювати. Якихось соціальних програм і уваги до цих речей, і, в принципі, можливо, це мало б бути одним з пріоритетів уряду в його діяльності. Тобто за ці 100 днів, якщо говорити про гуманітарну політику, мені складно побачити якісь дуже реальні, чітко артикульовані кроки уряду в цьому напрямку. Я ще раз підкреслюю, можливо це сто дні. Тобто в наступні 100 днів якраз відбудеться якась інша кристалізація завдань, пріоритетів, і власне тих шляхів, завдяки яким можна ці проблеми, які накопичились в гуманітарній сфері, розв'язати.

 

Аграрна політика

Коментар:

Вадим Карасьов , директор Інституту глобальних стратегій:

Я думаю, що це перші 100 днів діяльності Міністерства аграрної політики, не були днями, які потрясли весь світ. Так, воно працювало в штатному режимі. Тому що цих перших 100 днів збіглися з необхідністю підготовки та проведення посівної кампанії з усіма її проблемами: кредити під посівну, організація весняно-польових робіт і таке інше. Тобто тут не до стратегії було у цього міністерства та його керівництва, а до банальної реакції на звичайні для України проблеми, весняні проблеми аграріїв. Хоча цікаво було б подивитися, чим відрізняється Міністерство аграрної політики за нової влади, та з міністром-соціалістом, який очолив міністерство по коаліційній квоті. Але це були не ті 100 днів, коли можна було професійно протестувати, проекзаменувати міністра соціаліста, особливості підходів Соцпартії до аграрної політики, та й взагалі нової влади в сфері агробізнесу. Проблеми тут, які глобальні виникали, вони вирішувались не міністром, а вирішувались прем'єр-міністром. Саме вона та економічний блок уряду зробили так, щоб втихомирити цінові амбіції російських нафтотрейдерів. Ситуацію з цінами на пальне зробили більш-менш сприятливою для посівної кампанії. Так що, очевидно, перша стометрівка Міністерства аграрної політики все ж таки пройшла в доволі таки звичному, не досить активному, але звичному темпі і, очевидно, що бігуну на цій першій стометрівці не було можливості розгулятись, та не було умов набрати потужної спринтерської швидкості для того, щоб отримати на першій стометрівці якісь відчутний результат, не кажучи вже про ефективність. Ні ефекту, ні ефективності. А результат характерний для попередніх міністерств аграрної політики, в яких весною розпочинається головний біль, як, в які строки і з якими здобутками провести посівну кампанію. Єдине, що відрізняє нову аграрну владу, якщо казати про Міністерство аграрної політики, що поки вона входила в процес керування аграрною політикою і аграрним сектором, темп посівної кампанії був втрачений і посівна кампанія пройшла запізніло, і багато площ залишилось поза весняно-польовими роботами. Так що, скоріш за все, підсумки роботи Міністерства аграрної політики ми будемо підводити по осені. І не тільки тому, що восени будуть більш-менш відокремлені і відчутними тенденції, а тому що саме восени селяни будуть збирати врожай. Ось по врожаю і побачимо плоди дій нового міністра-соціаліста і нового Міністерства аграрної політики за нової влади.

Кандидат, 16 травня 2005 року




Предыдущие материалы из раздела
Україні і Росії радять "заморозити те, що дратує"
27.11.2008, 14:00
Україно-російські відносини необхідно негайно нормалізувати, вважає директор Інституту глобальних стратегій Вадим Карасьов. "Ненормально, що ці ...
Украина между политическим параличом и экономическим кризисом
27.11.2008, 13:00
Сегодня в Le Monde опубликована статья, посвященная политическим и экономическим трудностям Украины. Вот уже год украинская экономика охвачена ...
Эксперты: избрание спикера ВР затянется
26.11.2008, 12:12
Эксперты сомневаются в избрании председателя Верховной Рады 2-5 декабря. Повторное избрание бывшего председателя парламента, депутата от фракции ...
Украина не отказалась от переговоров по вступлению России в ВТО, как сообщалось в прессе
26.11.2008, 11:49
Заместитель министра экономики Валерий Пятницкий называет неправдивой информацию о том, что якобы Украина отказалась от двухсторонних переговоров ...
Взыскание газового долга с Украины связано с ослаблением позиции Юлии Тимошенко - эксперт
20.11.2008, 18:54
Санкт-Петербург. Взыскание Россией газового долга с Украины связано с пошатнувшейся политической позицией Юлии Тимошенко. Такое мнение высказал ...
Верховная Рада соберется на пленарное заседание
20.11.2008, 08:57
В четверг, 20 ноября, состоится пленарное заседание Верховной Рады Украины, сообщает пресс-служба парламента.Напомним, в Верховной Раде Украины во ...
Аналитика
 Архив





ERROR
Your query: INSERT INTO _classsys_stat VALUES('','/analytics/628/','38.103.63.55','','1228150354')
MySQL said: Table './iglscomu1/_classsys_stat' is marked as crashed and should be repaired